O necesitate pentru sanatate…. Suplimenti nutritivi!

suplimente-426x188La noi în tara, notiunea de suplimenti nutritivi sau alimentari este relativ noua, iar cunoasterea problematicii este limitata si deficitara desi în ultimii ani sunt la îndemâna sub forma de combinatii de vitamine si antioxidanti, preparate cu continut de minerale si oligoelemente, substante biologic active, preparate din plante si produse animale, etc.

Alimentatia reprezinta un factor major al starii de sanatate doar daca images (32)este perfect echilibrata si adaptata starii si capacitatii functionale a organismului. Aceste deziderate sunt dificil de realizat în mod obisnuit la cei care uziteaza diverse regimuri cum ar fi vegetarienii, posturi ri­tuale, dietele din diversele boli: diabet, afectiuni renale, cardio-vasculare, digestive, etc. si la cei supusi intenselor solicitari adaptative la efort fizic, conditii ambientale poluate si nu în ultimul rând femei gravide sau care alapteaza, precum si copiii (persoane aflate în crestere).

Tot in acest sens se poate spune ca majoritatea alimentelor „sanatoase”pe care le gasim pe piata noastra nu ne aduc aportul zilnic necesar dezvoltarii si mentinerii starii de sanatate. Putini sunt cei care nu pot sesiza diferenta de gust intre o rosie din gradina bunicii si una frumos ambalata, asezata pe raftul supermarketului. Sau intre un mar mai lovit, mai patat, dar rupt direct din livada de la tara si unul cu un aspect perfect, dar fara niciun fel de aroma, din marile magazine. Aceasta diferenta, care devine din ce in ce mai mare odata cu trecerea anilor, justificand nevoia crescuta de suplimente alimentare.

Cum asa? Simplu: alimentele sanatoase, fructele si legumele, sunt de o calitate din ce in ce mai slaba si, prin urmare, organismul nostru primeste din ce in ce mai putini micro si macronutrieni necesari bunei sale functionari. Poluarea apei, poluarea aerului și poluarea solului au dăunat în mare măsură compoziţiei substanţelor minerale iar elementele esențiale din organismul nostru sunt exact aceste substanțe și oligoelemente astfel că în zilele noastre, natura nu mai este cea din urmă cu 100 de ani și substanțele minerale nu se mai regăsesc așa cum erau.

img_3043Asa ca suplimenti precum combinatii de Zinc + Vitamina C aduc organismului beneficii de netagaduit, ambele avand efecte asemanatoare, reusind sa se potenteze reciproc. Atat zincul, cat si vitamina C sunt recunoscute ca fiind extrem de eficiente in prevenirea si tratamentul racelilor.

Vitamina C ne ajuta la toate!

• O alimentatie bogata in vitamina C sau utilizarea suplimentelor care contin aceasta vitamina ajuta la intarirea barierei impotriva bacteriilor si a virusurilor, la vindecarea si cicatrizarea mai rapida a ranilor si la dezvoltarea sistemului osos si a dentinei. De asemenea, vitamina C ajuta la diminuarea simptomelor neplacute ale racelii, scurtand considerabil perioada acesteia.

• Vitamina C este unul din cei mai puternici antioxidanti, fiind implicata in neutralizarea efectelor nocive ale radicalilor liberi asupra organismului. Stresul oxidativ in exces poate duce la aparitia aterosclerozei, cu implicatiile acesteia asupra aparatului cardiovascular (accident vascular cerebral si infarct de miocard), cat si la aparitia diverselor cancere (plaman, colon, stomac, esofag). Este demonstrat faptul ca persoanele care iau suplimente ce contin vitamina C sau care au o alimentatie bazata pe fructe si legume bogate in aceasta vitamina au un risc mult mai mic de a face cancer.
• Vitamina C ne protejeaza inima si vasele. Studii recente au demonstrat ca vitamina C este implicata in scaderea tensiunii arteriale si astfel in diminuarea riscului de aparitie a bolilor de inima. Pe langa acestea, vitamina C poate preveni dezvoltarea placilor de grasime de la nivelul vaselor, insuficienta cardiaca congestiva si aparitia anginei pectorale.
• Nu in ultimul rand, studii recente au aratat ca administrarea zilnica de suplimente de vitamina C ajuta la cresterea fluxului sangvin catre structurile ochiului si astfel la lupta impotriva aparitiei cataractei.

Surse de vitamina C: legume si fructe proaspete (in special citricele, fructele de padure, patrunjelul, broccoli, rosiile, varza, spanacul).

Efectele zincului asupra organismului
Zincul este un mineral extrem de important deoarece este implicat in sinteza proteinelor, cat si in stimularea imunitatii si a activitatii multor enzime. Ca si vitamina C, zincul ajuta la diminuarea simptomelor neplacute ale racelii, la scaderea perioadei de convalescenta, cat si la prevenirea acestora. De asemenea, administrarea suplimentelor ce contin zinc grabeste revenirea mirosului si a gustului (tulburari cu care multe persoane se confrunta dupa o raceala sau gripa puternica). De multe ori, suplimentele cu zinc in cazul racelii sau gripei sunt mult mai eficiente decat administrarea de antibiotice. Prin intarirea sistemului imunitar, zincul joaca un rol extrem de important in protectia organismului impotriva infectiilor virale, bacteriene si fungice.
Pe langa actiunea asupra sistemului imunitar, zincul este cunoscut pentru beneficiile aduse in tratarea problemelor dermatologice (acnee, eczema), prevenirea caderii parului, vindecarea mult mai rapida a ranilor, contracararea efectelor nocive ale radicalilor liberi, cat si in imbunatatirea vederii.

Surse de zinc: carnea de porc, vita, oaie, sardelele, scoicile, nucile, alunele semintele de dovleac.

img_3042Deasemeni un puternic supliment il reprezinta combinatia Magneziului cu un complex de vitamine B  si cu Vitamina E.

In lipsa magneziului, se produce mai putina melatonina, un hormon care regleaza ceasul nostru biologic. In cazul in care insomnia s-a instalat, ea poate fi remediata cu suplimente de magneziu, luate cu o ora inainte de culcare, sau printr-o dieta bogata in acest mineral.

Magneziul este continut de tarate, cereale integrale, fructe uscate, ciuperci si nuci. Cand insomnia da tarcoale si ai vrea sa o tratezi cu alimente bogate in magneziu, ar trebui sa eviti lactatele si orice contine calciu, si sardinele, conform expertilor chestionati de Daily Mail.

Pentru a pune geana pe geana, ar trebui ca zilnic sa ai parte de circa 300 de mg de magneziu.

Vitamina B pentru stres Creierul are nevoie de Vitamina B pentru a crea enzime, proteinele care grabesc reactiile chimice ale organismului. Acestea sunt necesare pentru toate functiile organismului, insa influenteaza mult puterea de concentrare si abilitatile cognitive. In ultima vreme, cercetatorii au descoperit ca exista o legatura stransa intre vitaminele din complexul B si stres, ceea ce ar putea avea un impact pe termen lung si in ceea ce priveste depresia.

Vitamina B se obtine din lactate, peste si carne (mai ales ficat), zilnic fiind nevoie de 2mg de B6 si de 1 mcg de B12. La fel de bun este si magneziul in situatii stresante sau pentru a le preintampina.

Vitamina E este importanta in mod special pentru protejarea celulelor sangelui, sistemului nervos, muschilor scheletici si retinei ochilui impotriva radicalilor liberi.

De asemenea, vitamina E intervine favorabil in reproducere, in asigurarea functionarii normale a glandelor sexuale si a celor endocrine.

Cele mai bune surse de vitamina E sunt uleiurile vegetale din floarea soarelui, porumb si soia.

Nucile, semintele de floarea soarelui si germenii de grau sunt de asemenea surse importante.

Alte surse natrale de vitamina E sunt cerealele integrale, pestele, varza de Bruxelles, spanacul, uleiul de arahide si legumele frunzoase verzi, precum si in ficat si galbenus de ou.

In aprovizionarea organismului cu vitamina E, trebuie tinut cont si de faptul ca absorbtia intestinala a acesteia din alimentele consumate este de numai 30%. De aceea, nutritionistii recomanda suplimentele nutritive cu vitamina E.

Deci clar avem nevoie zilnic de suplimenti nutritivi asa ca in functie de alimentatia zilnica este necesar a suplimenta cu ce avem nevoie pentru a fi sanatosi si a avea energia necesara unei vieti normale, sanatoase si plina de satisfactii pe toate planurile.images (33)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s